PART TIME JOB

Friday, 24 February 2012

-Pulau KaPas -




Cam best jek tempat ni dh 3 tahun duk tganu ni lom lagi jejak tmpat nie.. teringin sgt kat hati nie g sn. cm ner rs seharian duk dpulau ermm kene wat plan nk g sn nie. rasanya masa yg sesuai g pulau antara mac-sep tu cuaca yg baiklah.. harapnya dapatlah g tahun nie...





Sunday, 19 February 2012

- LawaR ikaN -


Lawar Ikan 


Korang pnh makan x lawar ikan nie.. msti jarang dgr kan. makanan ni popular kat kelantan tp x sume org kelantan tau pasal mknan nie sbbnya terkenal kat kawasan2 pantai jer. cara nk wat mmg sng sgt kalo tgk cara nk wat msti rasa geli nk mkn. apa x nya ikan nie x msak langsung x gune gas pun, jimat memang jimat. Campur pulak n daun2 ulam perghh kalo duk kg mmg sng la pasal x yh nk bli2 ulam kat pasar...k mls cter pjg jom kita ngk resepi nk wat cm ner.


3-4 ekor ikan tamban ( amik isi jer pastu potong kecik2 )
10 batang cili padi ( cili pgil btg ke ulas hehehe )
seikat kacang panjang ( hiris bulat2 dan nipis)
seikat daun serai kayu ( knl x daun nie dier mcm pucuk gajus )
3 biji limau nipis
2 pucuk daun kesum  ( potong halus)
2 biji tomato ( hiris nipis)
garam secukup rasa

Cara nk wat:

Tumbuk cili n garam masuk dalam isi ikan. pastu perah limau nipis n campurkan ulam ulaman gaul sesuka hati...kan dah siap, per lagi makan la n nasi panas2...nyum2 sedap.





Saturday, 18 February 2012

-Tuhan Tolong Jagakan Dia Untukku -




Hanya dirimu yang kucinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku


Walau kutahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apaadanya ku kan tetap setia kepadamu
         
Reff:
Tuhan jagakan dia,
dia kekasihku kan tetap milikku
Aku Sungguh mencintai
sungguh menyayangi setulus hatiku

Lovely Notes :
  • Da Sweet Song

Tuesday, 14 February 2012

-Sedekah -






saper sangka bagi mkn kucing juga adalah salah satu sedekah... tp org kita bile nmpak kucing mnjerit ketakutan mcm nmpak rimau... apa salah bg seketul jer ayam atau aper2 yg boleh diorg mkn... ni tendang2 pulak..sedih ngk nasib kucing.. tp yg nyata saya tetap syg kucing

Wednesday, 8 February 2012

- Mampukah -

~✿>> Tanda awal PERUBAHAN DAN KESOLEHAN seseorang :

1) SOLAT di awal waktu..
2) Jika mendengar NASIHAT, segera menerimanya..
3) Jika bercakap dan bersikap RENDAH HATI..
4) Senangnya BELAJAR dengan siapa pun..
5) Dengan SABAR memeriksa lawan bicara yang awam..
6) Selalu mengambil HIKMAH dari semua peristiwa yang dialami dan semua peristiwa yang terjadi..
7) SEMANGAT pada kebaikan..
8) Bicaranya MENYENANGKAN..
9) PEMAAF dan suka minta maaf (menyedari kesalahan)..
10) Kesibukannya asyik MEMPERBAIKI DIRI dan tidak tertarik membicarakan apalagi mencari AIB (kesalahan) orang lain..

>>> Individu yang bersedia MENGUBAH DIRINYA adalah yang PALING BERSEDIA sebenarnya..♥♥

- Bisakah _





Daku terasa ingin membawa
Cinta yang terlara ke titik mula
Kembali mencuba untuk kali kedua
Menggilapkan gerhana jiwa

Pernah ku terasa ingin merayu
Pada kasih dulu pulang padaku
Lupakan dosaku putihkan kelabu
Tenangkan amarahmu
Namun?

Bisakah yang terpadam dinyala
Bisakah yang terhina dicinta
Walau ku himpunkan sesalku
Bisakah terbuka kalbu

Naluri meminta kuungkapkan kata
Seindah bahasa janjikan setia
Akan bersemilah cinta dihatinya
Percaya ku semula
Namun?

Bisakah yang benci disayangi
Bisakah yang dusta dimaafi
Walauku himpunkan sesalku
Bisakah terbuka kalbu

Bila senduku berlinang sayu
Dalam rinduku ku tertanya

Bisakah yang benci disayangi
Bisakah hatiku difahami
Walauku himpunkan sesalku
Bisakah terbuka kalbu

Wednesday, 1 February 2012

- Pelangi _

- Nampak x Pelangi Tuh....cantikkan... tp pelangi ni kejap jer... dia x selalu ada... bile hujan turun lepas tuh berhenti... kemudian ada sinar matahari sket dier muncul la. cantik bile tgk pelangi.... tp kecantikan tuh sekejap je.... x sampai satu hari dier pun hilang.. x mungkin pulak esk dia ada lagi... hurmmm... tu la kehebatan pelangi....bile tgk pelangi tbe2 teringat lagu nie.. Peterpan - Semua Tentang Kita
cam kehidupan kita jugak....setiap hari pasti ada perubahan yang berlaku... tp kita yang hidup ni nak x nak kene jugak tempuh hidup tuh walau sesusah n seperit mana yang kita rasa.. lain orang lain kehidupannya... tp sesekali terlintas jugak kenangan lama.. nak2 masa baru2 sampai terengganu dulu.... diam2 x diam 3 tahun dah duk terengganu ni.. setaip hari tu la hati ni sentiasa menjerit nak balik tempat sendiri..apakan daya kehidupan tetap kehidupan... tetap kene teruskan jugak kan...