PART TIME JOB

Wednesday, 16 November 2011

Resepi kek coklat kukus......( version Senang )


Hasil untuk Tunang Adik sayer......huhu diorg mkn tggl loyang kuih jerkkk......Sedapp katernyer...=) sgt Puas hati...


RESEPI

 Bhn-bhn yg perlu dimasak atas api- 1 cwn susu cair, 1cwn serbuk koko, 1 cawan susu pekat, 1 cawan gula ,sedikit serbuk penaik,1 sudu esen vanilla, 1 cwn minyak(tp yg ni masukkan last skali). Masak sampai semua bhn2 itu sebati yer.

Bhn yg perlu dikisar@blender jer senang- 1 cwn tepung gandum dan 4 biji telur.

Step last- bhn2 yg dimasak td dicampurkan dgn bhn2 yg di blend td..siap..masuk dlm loyang..kukus 

Wednesday, 28 September 2011

-Going to Down-

Low spirit
Low Mood
Low Energy
Low Feel wif My life

Everything is LOW...going to very BORED in MY LIFE

Tuesday, 26 July 2011

Thursday, 21 July 2011

- durian -

im in da home.............bes sgt rsnya....secara x sengaja skng musim durian..........perghhh meletup..tp meletup2 pun mak oi cm x thn lak n bau dia.........durian mmg raja buah.....bau melampau2......masuk sempadan jhr jer dh bau durian..nmpak sgt menyambut kepulangan sayer ni hehehehee............by da way nk cter satu n korg..korg pnh mkn lempuk durian x? kuih ni mmg 100% durian jdnya.......ble tbe musim jer ader nyer kuih ni....mmg sedap...ibaratnya cam jem durian tp dier leh mkn begitu sjer..mmg sedap...tp  xleh amal sbb nnti kncing mnis.....hihi ok la....utk kawn2 yg minat nnti sy bawa pulang hahaha...utk yg x minat maaf la ek..sbb bau dier mmg menusuk setiap lubang idung yg ader

purple:

  • kepanasan sbb mkn durian cnfirm dmm balik tganu....

Saturday, 2 July 2011

Berita Harian Online | Perhimpunan haram 'bencana baru' menyusahkan rakyat

heran n zaman skng...org duk sibuk pk cm ner nk kaya diorg sibuk nk jatuhkan org len...lebey la....mmg lebey..bek pkir cara nk majukan negara dr sbuk nk jatuhkan org lain...bersyukur la n aper yg ader skng...yg jauh lebih maju dr yg dulu..nk apa lagi........



Berita Harian Online | Perhimpunan haram 'bencana baru' menyusahkan rakyat


purple:

- manusia mmg suka cari kesalahan org
- x pnh puas n apa yg ade..x pndai bersyukur..

Tuesday, 28 June 2011

-Artikel Gelabah -

BARU-BARU ini, kawan saya menghantar keretanya ke bengkel kerana ketika memandu, dia terdengar bunyi berdegup-degap dari arah belakang kenderaannya. Setelah menceritakan masalah kepada mekanik bengkel, keretanya terus dipandu uji untuk mempastikan dari manakah datangnya bunyi itu.
Sebaik sahaja turun daripada kereta, si mekanik menyatakan yang kereta itu mempunyai masalah yang berat dan berbahaya. Mungkin kenderaan itu mempunyai masalah penjajaran tayar yang tidak sempurna. Keretanya boleh masuk parit kerana pemanduan tidak stabil. Keempat-empat tayar keretanya diperiksa dan penjajaran dilakukan. Tetapi, sebaik sahaja kawan saya memandu keretanya, bunyi itu masih ada.
Kali ini, mekanik itu mengatakan ia adalah masalah getah penyambung di salah satu tayar kereta. Tayar keretanya boleh tercabut andainya memandu di jalan yang berlubang-lubang. Malangnya, keadaan tidak berubah setelah getah itu diganti. Getah penyerap di kedua-dua bahagian belakang pula ditukar kerana mungkin absorber yang bermasalah. Namun, bunyi itu masih ada lagi. Akhirnya setelah RM500 melayang, kawan saya bercadang untuk membawa keretanya ke bengkel yang lain untuk mendapatkan second opinion.
Hendak dijadikan cerita, kawan saya berasa dahaga lalu mencari botol air mineral di dalam keretanya. Puas mencari tidak ditemuinya. Akhirnya apabila dia 'menggagau'ke bawah kerusi pemandu, dia terjumpa botol air mineralnya. Di sebelah botol itu pula terdapat sebuah tin biskut. Tangannya segera mengetuk tin itu dengan botol air mineralnya. Kedengaran bunyi berdegup-degap. Rupa-rupanya dari situlah datangnya bunyi yang berharga RM500 itu.
Punca dia berbelanja RM500 adalah kerana dia terbeli ketakutan. Penjualnya adalah mekanik bengkel itu. Kawan saya hanya ingin memandu dengan selesa. Apabila dia meminta perkhidmatan membaiki keretanya, mekanik itu telah menjual ketakutan sehinggakan dia membaiki keretanya kerana takut keretanya masuk parit atau tayarnya tercabut. Inilah trend sebilangan peniaga. Mereka bukan menjual perkhidmatan, sebaliknya ketakutan.
Untuk menguruskan tubuh yang semakin membesar, mulalah kita mencari jalan untuk menguruskan badan. Bagaimanapun, apabila kita cuba menguruskan tubuh dengan mendapatkan pil pelangsing, si penjual mengasak kita dengan pelbagai pantang larang seperti makan sebelum jam 8.00 malam, jangan makan makanan yang berminyak, jangan minum ais, banyakkan meminum air masak dan bersenam.
Andainya kita tidak ikuti pantang larang apabila memakan pil pelangsing itu, tubuh kita tidak akan berubah kurus, malah akan semakin membesar dan menghidap penyakit darah tinggi, kencing manis dan sakit jantung. Alahai. Bukankah dengan mengamalkan semua di atas dan tanpa memakan sebiji pun pil pelangsing itu tubuh kita akan sihat dan kurus juga?
Untuk pandai bahasa Inggeris, kita mencari jalan untuk mempelajarinya. Selain daripada mengikuti kelas-kelas formal, kita boleh juga belajar melalui buku dan peralatan audio. Malang sekali terdapat jurujual yang bukan menggambarkan kebagusan produknya dan kebaikan mempelajari bahasa itu. Sebaliknya mereka menguji kita dengan istilah-istilah yang sukar hingga membuat kita terasa yang kita belajar bahasa Inggeris bukannya kerana ingin berkomunikasi dengan lebih baik, sebaliknya kerana takut dipandang jahil.
Apabila kita mencari keselesaan dengan membeli kereta, kita ditakutkan supaya segera membeli kerana jika terlambat, harga kereta itu akan naik. Bila kita ingin memperbaiki masa depan dengan melabur, kita diberikan gambaran masa depan yang kelam jika kita tidak mengambil produk yang ditawarkan. Oleh kerana kita membeli bukan lagi untuk berseronok, selesa, atau bahagia, sebaliknya kerana takut, maka akhirnya kita menyukai ketakutan.
Apakah kita boleh menyangkal, untuk berhibur juga, sebilangan daripada kita mula memilih hiburan yang menakutkan? Di laman web Finas yang dikemaskini minggu lepas, lima daripada sepuluh filem-filem yang mendapat kutipan yang terbanyak dalam sejarah perfileman Malaysia adalah filem-filem hantu.


purple:
  • biasa benor n kejadian2 diatas
  • berwaspada ketika perlu
  • moga x tertipu lg

Sunday, 12 June 2011

nak balik segamat...nk balik segamat....

ati ni meronta - ronta nak balik segamat...rindu tu mmg x terkata.....hari ni 13/6/2011 pembukaan sistem pertukaran anggota...wahhhhh ( dalam hati sgt teruja ) tanpa pikir pjg trus tekan n apply nk tukar balik negeri asal....huhuhu...kalo fikirkan kawan2 mmg sgt sedih...tp smpai bile kan!!!......yang indah hanya sementara..yg kekal kasih keluarga....keluarga tetp dlm hati.....kawan2 tetap menjadi kenangan terindah,,,,,harapnya kali ni dapatlah tn hj luluskan permohonan ni.......mohon sgt2....( parah dah hati duk tganu ni ) huhuhuhu........kawan2 doakan sayer dapat tukar yer....nak sgt dlm hati ni.......tuhan jer yg tau....harapnya dapat tukar aminn..

purple:
  • harap dapat tukar
  • kalo tukar msti ngs sbb kawan2 x der
  • kalo balik segamat x leh meronggeng
  • tp suka sbb dekat n mak ayah sayer
  • dekat n kucing

Thursday, 9 June 2011

- mlm yg Glamour -

berangan nk glamer kan ni la hasil dari bulu mata Palsu yg sayer nk sgt tuh......comel x?

Sunday, 5 June 2011

its not about da money




da bes song...that i like



lyrics

Seems like everybody’s got a price,
I wonder how they sleep at night.
When the tale comes first,
And the truth comes second,
Just stop, for a minute and
Smile
Why is everybody so serious!
Acting so damn mysterious
You got your shades on your eyes
And your heels so high
That you can’t even have a good time.
Everybody look to their left (yeah)
Everybody look to their right (ha)
Can you feel that (yeah)
Well pay them with love tonight…
It’s not about the money, money, money
We don’t need your money, money, money
We just wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag
Ain’t about the (ha) Ka-Ching Ka-Ching.
Aint about the (yeah) Ba-Bling Ba-Bling
Wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag.
We need to take it back in time,
When music made us all UNITE!
And it wasn’t low blows and video Hoes,
Am I the only one gettin… tired?
http://www.hotnewsonglyrics.com/jessie-j-feat-b-o-b-price-tag-lyrics.html
Why is everybody so obsessed?
Money can’t buy us happiness
Can we all slow down and enjoy right now
Guarantee we’ll be feelin
All right.
Everybody look to their left (yeah)
Everybody look to their right (ha)
Can you feel that (yeah)
Well pay them with love tonight…
Yeah yeah
well, keep the price tag
and take the cash back
just give me six streams and a half stack
and you can keep the cars
leave me the garage
and all I..
yes all I need are keys and garage
and guess what, in 30 seconds I’m leaving to Mars
yes we leaving across these undefeatable odds
its like this man, you can’t put a price on life
we do this for the love so we fight and sacrifice everynight
so we aint gon stumble and fall never
waiting to see, a sign of defeat uh uh
so we gon keep everyone moving there feet
so bring back the beat and everybody sing
it’s not about…
Yeah yeah
oo-oooh
forget about the price tag

-BuLu MaTa Palsu-

hehehe........nk ciiterkan betapa tempat sayer bekerja skng ngh mnggu org melaram.....disebabkan APC ( dlm erti kata lain malam anugerah pekerja cemerlang ) apa lagi masing2 memikirkan hari2 nk pkai baju aper.....kasut aper..slendang aper.....make-up cm ner...itu la inila...hahaha mcm2....smpai hari2 dtg kerja mula2 skali wat cari internet pasal nk pakai baju aper mlm tu nnti...x kisah laki ker pompuan rating sm naik...hahahha termasuk la sayer........tp tuk mlm tu yg sy cumer glerkan mncari bulu mata palsu hih pasal baju syer dh ader....jadinya cumer cari aksosari tmbhn jer.....idea ni dapat dari mn tau...dr bonda yg tercint..( ya..mak sayer sgt suka melaram..)...aper lagi smpai ke kelantan mencari bulu mata...akhirnya jumpa..dlm hati boleh ker x pkai bulu mata palsu ni....dlm mncari2 bulu mata akhirnya jumpa la kat pasar pagi dlm satu kawasan yg agak biasa tp sgt sesak org ke sn...mcm pesta d pagi hari...tnyala kat akak tu ader x bulu mata palsu ( makcik di skeliling degr kehairanan pastu mula la menyindir..hahaha aku nk cari gak la bulu mata palsu..nk try gok skli gane muka pakai bulu mata ...mcm flem star ker x?tp kalo dh x cntik huhu pklai cm ner pn muka buruk gak...) adehhhh terasa lak haha..whatever makcik..yg penting i tetap nk glamer mlm tuh..jgn jeles....tnya punyer tnya amik ko..harga RM 4.00 padahal kat kg sayer RM 2.50 jerk..huhu x perlah bli jerlah kan nk glamer punyer pasal...hahaha......skali balik tganu hurmmm byk nyer bulu mata jumpa.....huahuahahuahua( nk ngs ase )...menci sgt weii hrga pun  murah


P/S : lenkali tnya dulu kat tmpat terdekat...excited sgt nk glamer amik ko....dpt mhl......x der pilihan lak tuh pdahal berlambak depan mata......kui kui kui

Tuesday, 31 May 2011

~kehidupan bagai Roda~

kejap suka...kejap sedih....kejap ketawa..kejap nagis..tu la dier kan kiter ni berpusing2 smpai mati.....tu pun x sedar2 lagi nk mati hehe asyik sibuk mencari dosa bukn pahala n amalan nk dibawa ke sana.....smla cm sayer ni.....setiap hari mencipta masalh n menyelesaikan masalh...bila susah ingt tuhan bila seng x ingt tuhan...cm ner la hidup nk diberkati...ewah bes lak motivate2 ni.....terasa nk taip lak bnda yg beremosi ni......huhu 28 thn rasa pnt dah ngk asam garam...lum lagi nk tempuh umo berpuluh2 tahun lagi ni...baru suku abad dah mngeluh penat kan...hehehe.....( sbnrnya bukn penat per...pent la beremosi cintan cintun ni..rs penat dah nk ngadap kekecewaan ni...kdg2 hiang dr ingtan..kdg2 muncul balik......adoiiyaii kalo la leh delete bagai seng mendelete document yg x nk ...kn sng...ni dlete2 ader jer lm memori otak ni..cam virus trojan tu susah nk hilang dlm komputer ni....)huhuuh skng sayer perlukan kekuatan nk tempuh bnda2..harapnya tuhan makbulkan doa sayer utk mnjadi lebih tenang....

Sunday, 29 May 2011

- Jatuh Cinta-

mengenangkan rupa parasnya.....matanya...bodynya....serasinya...hati sayer sgt la terjatuh cinta ngk benda yg satu ni....( hahahaha ingt jatuh cnta n lelaki r tuh )...bnda yg sayer mksdkn ni ha....PROTON SAGA FL 1.6....fuhh tgk gaya mmg gaya mutu keunggulan....cntikla...cntik sgt....harganya meletup.....cecah 46K...standard harga n pesona.....tp mmg kelass la...biar la org kata apapun pasal proton ...ttp bes guna sbb buatan malysia kan.....sbb skng pun sayer ngh guna 'SAGA KETE KEBAL' heheh dpt byg x?mmg kebal guna kete tuh ....cumer skng terjatuh cinta lak n FL ni.....hadoii kalo gaji sedap skng ni ingin jugak nk tukar FL.....hahah hanya impian jer..ni dgr si kebal tu nnti majuk lak dier...per pun kebal kesygn ku ttp mjdi pujaan hatiku selamanya.....





Friday, 27 May 2011

ari berderap....

"Derap" huhu tau maksudnya aper...tu dialek org pntai timur bermakna jalan2....minggu ni sayer berderap ke kelantan ..kota bndaraya islam....suker suasana ni..lg2 skrg musim cti sekolah...mcm hari raya...sgt sibuk n ramai org...msng2 berbelanja seperti nk raya sakan....hehehe..sbnrnya rajin gak sayer g kelntan ni..pasal housemate sayer org kelantan...darah mak yong....anak budu hehehe......walaupun kdg2 dialeknya x brp phm ..tp peliknya mcm sayer phm semuanya aper yg diorg ckp.....blasah jer la..( hahaha )...yg sedapnya lg kalo g cni mmg x sah la kalo x singgah rantau pjg....KB mall...PCB.....( pantai cahaya bulan...x pun pntai cinta berahi owg kata )..tu sumer tempat2 wajib.......satu g...Wakaf che yeh....mmg famous tmpat tuh.....kalo ngkkan suasana tmpat2 tu x ubah seperti p.mlm....tp sebenarnya cam syurga membeli belah........dulu rsnya brg2 murah la jugak...tp sekrg harga mahal sgt.....w'cmner pun still leh dapat harga g murah....so korg rs2 nk hilang tension ker...atau dh bosan pnjat tangga shoping complex yg terkenal tuh meh la jenguk2 kwsn yg cm ni lak...yg sambutannya lagi hangat dari biasa....k la...nnti sayer sambung g cter pasal tanah air kelahiran che siti wan kembang ni........dengan gmbr2 yg cntik2 g

Thursday, 26 May 2011

"status" penting dan sgt penting

hehehe...korg nk share satu bnda la..rsnya ek..kalo kiter berkwan n seseorg kan...seharusnya kiter berterus terang pasal status ni...yela...bile once kiter mula berkawan n seseorg either b serious or x?mnjadi peraturan pertama tau statusnya...laki org ker?tunang org ker?bf org ker?..utk lebih kiter berhati2 mnjga batas2 pergaulan sbg seorg kawan..n hepi jer berkawan tul x?wat per kiter berkawan nk musuh2 kan x sedp n x seng hati dbuatnya.....so korg once bile kawan n sesorg tuh..biarlah dier ingt kiter selmanya.....n ingt kebaikan kiter...bukn kiter menyakitinya n watkan dier berdendam n kiter selamanya......

Tuesday, 24 May 2011

new experience "cam bawak lori"



ngk kete kat bawak ni...hihi first time ri ni ( 24/5/2011 ) bawak kete ni...rs cam bawak lori..besar...tp malu..dalam hati malu dan takut2....hihi dh bawak dah...dapat bawk x ingt dunia lak...terspeed smpai 110km rasa cam tekan pedal skit jer...sekali laju daaa dier lari.....huhu rasa jugak kehebatan kete ni.....cam org kaya ader jugak...kalau la x der sticker kete jabatan hahahhaa..boleh dah berlagak kete sendiri....n gaya seorg pompuan kan!!! hebat x!!! hahaha....bes2.....so impian nk bli jgk la kete ni...dh la besar....bunyi cm bas..bawak sumer kete len nmpak kecik hihi......pastu leh bawak jual ikan kat pasar..mmg untung bli kete ni...1000 kegunaan dalm 1.....hiihiihi......bangga2...sy bangga bawk ISUZU....hihi



(ni la ropernyer.... isuzu sayer bawak tuh.....cumer yg sy bawak jabatan punyer kuang2.... ) 


Tuesday, 17 May 2011

Buah hati sy!!!

yang menjadi kesayangan saya latt n nett
latt : pendiam n nakal...tp kecian sgt sekrg ni ngh sakit tgn dier luka teruk akibat dier yg suka tdo bawah kete ...org undur x perasan n terlenyek jarinya yg halus tuh...aduhh

nett : yang ni pulak hurmm kecik jer jantan tp cm betina....lembut tapi nakal...pntang jer kencing merata...bile marah pndai wat muka

 

 Yang paling lama dan paling disayang kak chick..sgt cerdik n manja...smpai nk beranak pun kene ader tuan kat sebelah tggu dier branak..hurmmm..paling manja nk baring atas tilam jer...


saya sgt suke purple!!!

WARNA UNGU (VIOLET)
-seseorang yang luar biasa orangnya..
- dalam menghadapi masa depan kamu tidak pernah ragu-ragu.apa yang dikerjakan kamu adalah yang terbaik..
-pandai mengikuti perkembangan zaman.
- dalam percintaan...hanya mereka yang mempunyai mental yang kuat dapat mendekati dan menjadi kekasih kamu..

*moral*= bisla sape jd kekasih hati sy...kene ader mental yang kuat ( sbnrnya x der pun sy yg kene mental kuat ader la ..tipu ni ) huhuhu